piątek, 2 stycznia 2015

Czy wydaje ci się, że marnujesz czas?

W sumie właśnie sobie uświadomiłam, że tworze, myślę, piszę, kontempluje a bloga mego całkowicie zaniedbuję.


Moje życie daje mi ostatnio znów wiele ciszy i samotności, za co jestem ogromnie wdzięczna.
Nieraz mamy taki cichy okres, w którym wydaje nam się, że nic się konkretnego nie dzieje, a my jakby... marnujemy czas. Z deka popadamy w melancholię i smuty.
Ale czy tak jest w rzeczywistości?

Czasem tak bardzo chcemy, by coś się wydarzyło teraz, że zapominamy, by czerpać najelpsze owoce z tej tak zwanej ciszy przed burzą. Życie daje ci w końcu wytchnienie. Przygotowywuję cię do czegoś, musisz dojrzeć niczym owoc na drzewie, by potem móc z całą swoją wspaniałością eksponować swą pełnie i mądrość (dojrzałość). Wszystko, bowiem co się dzieje jest dokładnie takie jakie ma być. Zaakceptujmy to :)  

Wspaniały jest ten cichy czas, samotności, wkrada we mnie wiele mądrości, ja, książki, pisanie, obserwowanie. To wszystko jest błogim byciem. Umięjętnością bycia z samym sobą, bez ciągłego szukania oparcia w drugich, jest jedną z największych naszych lekcji. Kiedy sam ze sobą potrafisz stworzyć wspaniałą i spokoją relację, z każdą inną osobą przyjdzie to bez trudu.
Gdy już wiesz, że nikogo nie potrzebujesz, a sam jesteś całością-  usuwa to tak wiele bólu z każdej relacji, bo nic nie oczekujesz, nie uzależniasz się od kogoś, bo bez niego nie czujesz się pełny.

Tylko, gdy nie potrzebujesz miłości- potrafisz prawdziwie kochać :)



W spokoju,
Angelika

8 komentarzy:

  1. Świetnie to napisałaś . Sama tak kiedyś miałam, że gdy nic specjalnego się w moim życiu nie działo, popadałam w smutek. Wzmagało go jeszcze wrażenie (fałszywie zresztą wykreowane przez portale typu fb), że ludzie wokół żyją życiem bardzo intensywnym, ciekawym, spełniają swoje marzenia i są non stop szczęśliwi. Dopiero stosunkowo niedawno zrozumiałam, że te okresy (pozornego) zastoju też są potrzebne, trzeba też umieć je docenić:) pozdrawiam i dziękuję za ten tekst

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za opinię :)
      Świetne spostrzeżenia. Każdy potrzebuje tego wyciszenia, jest bardzo cenne. Jeśli go nie doświadczymy zamieniamy się pomału w zombie, przyciągani kolejnymi atrakcjami typu- elektronika, reklamy, zakupy, filmy, hałaśliwa muzyka pop- wszytsko to nas zagłusza....

      Usuń
  2. Wydaje mi się ,że marnuje swój czas biegając po internecie wypisując anonimowo komentarze i maile a jednak to robię, niby bez sensu ale nie wbrew sobie...

    OdpowiedzUsuń